Alla inlägg under juni 2008

Av Ann-Sofi - 25 juni 2008 21:30

I går fyllde jag 37 år, snart kommer väl 40-årskrisen. Jag undrar hur den ska te sig...


Just nu är det oviktigt! I går kunde man tro att jag i och för sig fyllde 40 år. Min son Viktor ordnade en jätte fin dag åt mig, helt själv! Först och främst så överöste han mig med presenter; 2 halsband, en prydnadsängel med min månadssten plus en elgräsklippare!!! Helt ofattbart. Det var inte nog med det. Under hela dagen som jag var på arbetet hade han hackat grönsaker och gjort en superfräsch sallad, en söt panacotta med chokladsmak och med hallon och blåbär i. Dagen innan hade han lagt fläskfilé i en egen örtmarinad som han tillagade å min dag. Till den serverade han potatisgratäng och sås.


Fatta att pojken min är 14 år och fixar allt detta. Jag måste ha världens mest fantastiska son. Som en extra knorr fick jag tre rosor som var och en stod för ett ord var: JAG ÄLSKAR MAMMA


Jag saknar ord. Det finns inte ord i denna värld, som kan beskriva vad jag känner. JAG ÄLSKAR VIKTOR, inte bara för att han är min son utan även för att han sätter tanken till handling. PUSS och världens alla rosor till Viktor. 

Av Ann-Sofi - 25 juni 2008 09:46

Kanske beror det på sommarens dåliga väder, men nu har jag hittat en ny hobbysysselsättning. Jag ska börja sy hundkläder! I dag har jag sytt en huvtröja. På tok för stor för Molly, men kul är det!


På min www.123minsida.se/powderpuff under länken HUND-SHOP (http://www.123minsida.se/powderpuff/17067944)

kommer jag att lägga upp kläder jag sytt som är till försäljning och saker och ting jag köpt in. Just nu finns där bilder på hundkläder som jag köpt in men som ännu inte kommit. Det här hoppas jag ska bli en succé!  =)


Om det går bra kommer jag utveckla det, jag har fått kontakt med en exportör utanför Sverige som verkar ha fina kläder till rätt pris.


Sen gäller det bara att hitta en bra modell att sy efter. Någon som vet av något bra mönster till hundoveraller???

Av Ann-Sofi - 20 juni 2008 10:11

Traditionen sen några år tillbaka är att vara på Ljumviken under dagen (från kl 14.00) för att sen fara hem och sätta på grillen. På grund av regnet och sen blåsten gjordes ett undantag i år - det blev ingen picknick i Ljumviken med filt och godsaker. Men Ljumviken blev det, trots att vi höll på att blåsa bort och dansen runt midsommarstången har så vitt jag kommer ihåg aldrig varat under så kort tid som i år.


Molly var självklart med ner till Ljumviken och där träffade hon en valp som var 4 veckor äldre än hon själv men bara hälften så stor. Det var en blandras med Powder puff i sig och Shitzu, Bizon och Papillon. Ägarna trodde att hon skulle bli lika stor som Molly är nu. Hon var mäkta söt men väldigt blyg och Molly tyckte det var väldigt roligt att få vara störst. Den lilla blandrasvalpen blev dock rädd för Molly. Tyvärr hade vi ingen kamra med oss - väldigt klumpigt av oss! Dock har Emil med sig kameran till Turkiet men vi har ju en annan, dock inte alls lika bra. Det är svårt att få klara bilder med den, alla blir mer eller mindre suddiga.. =(


Till kvällen när i vanliga fallen grillen skulle tändas tog vi fram elgrillen. Mina föräldrar var här med Molly och voffsingarna busade för fullt på baksidan. Molly springer fort genom agilitytunneln vi har men Bruno han vägrade. Lika roligt hade voffsingarna för det.

Av Ann-Sofi - 19 juni 2008 09:56

Viktor tältade i natt så Molly fick följa med mig till arbetet. Och hon skötte sig exemplariskt! Alla som kommer förbi tycker att Molly är så fint och så otroligt lugn för att vara valp. Att hon dessutom inte skäller är ett stort plus. De förvånas alla att hon är en kinesisk nakenhund med päls och några tycker att hon är mycket finare än de kinesiska nakenhundar de har sett. Man blir lätt mallig och det är ju egentligen konstigt för det är ju inte jag som skapat hennes "look".


Efter arbete for jag med Molly till mina föräldrar så att hon skulle få leka av sig en stund, eftersom det inte blir så mycket lek på arbetet. Det tog nog en timme innan Molly var i form för lek och som sist åt hon även denna gång och Brunos matskål med hans mat. Vi var på promenad i Obbola och Bruno badade glatt. Molly visade på nyfikenhet men det var också allt.


Väl hemma sydde jag lite till Molly och hon fick prova kapp/täcket jag köpt - vilken hon inte gillade. Den har ett "lurvtyg" som liknar ett gossedjur. Men den jag sydde av vattenavisande vindpopplin med bomullsfoder, gick finfint att ha på henne. Det som slog mig är att jag borde ha ett regnplagg som även skyddar benen så jag borde se mig om efter ett sånt mönster.

Av Ann-Sofi - 18 juni 2008 21:59

Tänk att få sova ut och softa när som helst under dagen. Vore det inte underbart. Inte tänka på vilken mat som ska göras, om det behövs handlas, om tvättkorgen eller strykkorgen är överfull, om golvet behöver dammsugas osv  Idag har det varit en helhärlig dag för Molly. Hon har varit hemma och gått in och ut som hon själv vill, ätit när det passat henne och så mycket/lite hon själv vill.


På kvällsidan strosade Molly och Viktor omkring i Holmsund och njöt av det helt perfekta hundvädret.


 Som Ted Gärdestad sjunger så har detta varit en helt underbar dag för Molly

Av Ann-Sofi - 17 juni 2008 09:12

I dag har Molly varit med mig på jobbet hela långa dagen. Det blev mest att vila och sova för Molly och några svängar ut för att kissa och bajsa.


Jag tyckte att Molly behövde få busa av sig lite så vi for till mina föräldrar så att Bruno & Molly kunde få busa lite. Väl framme hos mina föräldrar var Molly till en börja inte alls sugen på lek, men det var Bruno. Vi tog en promenad och träffade några andra hundar och inte förrän vi var på väg tillbaka till mina föräldrar vaknade Molly till liv och ville busa.


Precis som förra gången vi var hos Bruno så åt Molly ur Brunos matskål med god aptit, trots att jag denna gång ställt fram hennes mat...

Av Ann-Sofi - 16 juni 2008 20:00

I dag fick Molly vara hemma med Viktor, medan jag for iväg till arbetet. Molly var fortfarande trött efter gårdagens alla aktiviteter och vakna till liv och bus först på eftermiddag och kväll. 


Så är det de här med maten... Hon har inte ätit så bra av sin mat i dag och eftersom hon åt upp Brunos mat igår funderar jag på om vi ska växla foder? Jag tänker mig att man kanske kan köpa valpfoder av andra märken också och varva eller blanda fodret...


Jag måste ut och googla för att kolla upp om det är okey.


Jag köpte då en påse Doggy valpfoder som ska vara extra pra för pälsen, den innehåller omega och Molly älskade den. Målet därefter blandade jag hennes Eukubana valpfoder med lite Doggy valpfoder och då åt hon också upp allt. Fasan är nu bara om jag gjort fel - så för att bli lugnt eller för att förstöra natten helt blir det googel nu


Vi hörs!

Av Ann-Sofi - 15 juni 2008 20:33

I dag for jag med mina föräldrar till Vännäs där det var en hundutställning. Mollys pappa skulle ställas ut och jag hade gärna tagit med Molly, men reglerna säger att hundarna måste vara minst 4 månader för att få komma med in på utställningen. Någon sa att jag skulle kunna smugla in henne, men jag vågade inte... Så här med faciet i hand så hade det varit lätt att smugla in henne och fått visa upp henne för Kennelägarna.


Mina föräldrar hade med sig sin Lagotto, som är lite mer än 1 år och många beundrade honom och undrade varför vi inte ställde ut honom. Min pappa blev lite sugen, så vem vet vad framtiden har att ge.


På bilden nedan ser ni en Lagotto som dommaren var mycket nöjd med. Hon var verkligen fin!


Väl hemma for vi med Molly till marknaden igen. Jag tänkte köpa en "jacka" till Bruno, men tyvärr fanns inte Kennel Gnistra på plats. Det blev ett annat köp istället. Ja, inte till hundarna då utan till mig! Jag fyller ju år den 24:e så jag tyckte att jag kunde köpa en present till mig själv. Jag köpte en massagedyna eller vad det heter. Suuuper skön!


Hemma hos mina föräldrar lekte Bruno och Molly hejvilt! De hade kanonroligt. Efter leken åt Molly ur Brunos matskål och Bruno lät så ske. Han var helt fantastisk!


I morgon är det måndag och arbetsdag, så än fanns det mycket att hinna med innan dagen var slut...


...Efter lek och bus var Molly lagomt trött för att rakas i ansikte och hals och efter några timmars vila blev det bad och sen blev det kväll och Molly var slut som artist. Det blev lite hundgodis innan hon somnade sött i soffan.

Presentation

Omröstning

Har du kläder till hund?
 Ja, alltid!
 Ja, ibland.
 Ja, endast vid regn!
 Nej, aldrig i livet!
 Nej, men jag vill skaffa...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards